springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Piggelin-keps!

Publicerad 2013-08-04 23:40:24 i Allmänt

Eftersom jag blir väldigt lätt överhettad om huvudet så borde jag ha använt keps på springturerna för länge sen. Men idag började jag med det i alla fall. Det var väldigt bra ju! Den låg i förrådet och skräpade. Det står Piggelin på. Glassreklam.
Jag kände mig som en piggelin idag, i toppform, kunde ha joggat i en timme. Särskilt som Stefan tog lead och jag liksom bara hakade på. Nu förstår jag precis hur det funkar med de där som jobbar som hare i stora tävlingar. Det känns liksom som att den som springer framför gör jobbet. Ska sluta tycka att det verkar fånigt.
 
Men det var inte en timme utan bara 25 min på programmet. Tur det. Det värkte nämligen rejält i smalbenen igen. Fick googla fram hur man stretchar framsidan av vaden. Inte helt trivialt. Vi får väl se hur det reder sig med benen framöver men kondisen är det inget fel på känns det som.
 
Nästa pass, och inlägg, blir från Öland för nu bär det dit igen. Extra semestervecka, jojomän!! Men Stefan jobbar och följer inte med. Så vi får kämpa var för sig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela