springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Att få på sig skorna...

Publicerad 2014-04-05 17:02:07 i Allmänt

 
Min kollega Magnus, som är en riktig löpningsnörd, sa något riktigt bra häromdagen när vi pratade om löpträning och hur svårt det kan vara att komma igång igen efter en inaktiv period: "Det svåra är att få på sig skorna. Resten är inget problem."
Det är SÅ SANT! 
Jag som sprungit milen och allt och minsann fortsatte under hösten, kom plötsligt av mig helt och återvände till potatissäckstillvaron någon gång kring nyår. Sen dess har jag alltså inte joggat en meter. Men! Idag blev det äntligen av. Ut på en runda med korta pass 4-5 min med ett par min gång emellan. såklart flåset var sisådär och visst låg sendraget och muskelkrampen på lur. Men så skönt! Man uppgraderas från säck potatis till... ...tja, hösäck? Det får duga för nu. Energin som det gav var precis vad som behövdes i alla fall. Hej våren! Tack skorna, tack Magnus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela