springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Spanarna

Publicerad 2013-06-15 23:40:54 i Allmänt

 
Jo jag är pinsamt oinsatt i nyhetsflödet såväl som aktuell kulturell debatt och ett av de samtidsvittnesmål som jag inte tillägnat mig är hittills Spanarna. En förutsättning skulle ha varit att radion hade stått på hemma. Det gör den inte. Men idag var det programmet min underhållning på joggingturen.  Rekommenderas! Men alla ni andra har väl hört alla avsnitt sedan 1997 kan jag tro.
 
Jag kan också rekommendera ett botemedel mot den förlamande känslan av att slösa bort sin dag utan att lyckas komma igång med något vettigt: Ut och spring! Sen har du varit duktig och kan njuta av eventuell ledighet med gott samvete.
 
Stefan han jobbade med en produktionssättning idag fast det var lördag så nu har han helt enkelt missat vecka 2, pass 1 och 2. Jag kör. Nu har jag ont på alla möjliga ställen på benen, med undantag av just knäna. Kan vara styrkeövningarna kanske?
 
Min säkraste framtidsspaning är att det snart kommer att bli semester. Igår fick jag för mig att jag skulle vilja åka på något slags hälso- och motionsvecka med personlig träning i sommar. Så jag började surfa. Men hittade bara fitnessresor till Teneriffa i november. Finns det inte träningsveckor för tanter 40+ i typ Skogås eller Söderhamn?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela