springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Milstolpe! Vecka 5 pass 1 med knäna i behåll!

Publicerad 2013-07-14 13:55:38 i Allmänt

Stefan ville inte vara med på bild men gick med på det om jag stod framför och skymde lite lagom. Såhär. Med min friska rosenröda feja och en smickrande pose.
 
Nu har vi passerat ödesdigra pass 1 vecka 5 som var det sista passet vi körde i förra omgången i våras då mina knän började krångla. Det känns roligt att tillkännage att vi denna gång har lyckats ta oss hit utan krämpor! Vi får hoppas att det tänker förbli så och inte bara beror på att det blivit lite glest mellan passen under semestern... Sanningen att säga så har vi väl kört bara drygt två träningsveckor på tre semesterveckor. Men det får duga! Det är två veckor mer än vi brukar trots allt.
 
Det blev en bra notering på den "snabba" intervallen; 6:02 per km. Jo, det är faktiskt snabbt för att vara mig! Annars vid joggningsintervallerna så brukar det vara ca 7:30. Kanske ett mål för nästa pass är att komma under 6 Min? Heja oss.
 
Nu ska jag duscha. Det är märkvärdigare än man skulle kunna tro. Det är nämligen fyra dagar sen håret blev tvättat senast.  Har inte hänt sen fjällvandringarna i början på åttiotalet. Den här gången beror det på att vi varje morgon klätt på oss träningskläderna istället för att tvätta håret, i akt och mening att jogga, men sen har det liksom inte blivit så: inte hunnit. För varmt. Etc.
 
Och håret ser nu ut som om jag vore fjorton också. Kanske positivt när man är förtisju? Usch nej. 
 
När vi har duschat ska vi planera resten av veckan. Det är min sista semestervecka, Stefans näst sista, och den är ett helt oskrivet blad. Underbart! Men ack så lätt att den bara försvinner om man inte bestämmer sig för vad man ska göra av den. Kan bli lite bad, kanske ett Grönalundsbesök, kanske lite turistande i närmiljön, fantastiska Uppsala. Tips någon? Vill ni dela med er av era bästa smultronställen i Uppland?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela