springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Ölandsjoggning vecka 4

Publicerad 2013-07-09 17:01:00 i Allmänt

 
Semester på Öland betyder lata soliga dagar på stranden i Köpingsvik och långa grillkvällar med vin, därtill efterrätter som de bakglada döttrarna bjuder på, mmmm... Sen kommer chipsen fram till den nyinvesterade TVn. Det gäller att komma ihåg träningen kan man säga.
 
Funderar lite på hur konditionen påverkas dagen efter (måttligt) alkoholintag. Tycker det har gått bra att springa nu på semestern trots ett par glas vin kvällen innan. Men idrott och alkohol går inte ihop på elitnivå har man ju förstått. Hur är det med vanliga tanter som joggar lite, funkar träningen lika bra som den känns eller är det bortkastat efter grillkvällen? 
 
Idag sprang Stefan ifrån mig, mest på grund av flugor som envisades med att flyga ner i halsen. Otur. Mina flugor höll sig kring pannan som sällskap, det var ju lite trevligare.
 
Vecka 4 har gått fint, bortsett från att tårna domnar bort efter ca 10 min joggning. Det är en tröst att syrran upplever samma sak ibland men jag oroar mig lite för hur det ska gå att löpa 30 min eller mer med denna åkomma. Konditions- och muskelmässigt känns det fullt möjligt annars!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela