springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Hade i alla fall tur med vädret

Publicerad 2013-06-13 22:08:51 i Allmänt

Ja idag var det väl inte så värst. Stefan hade ont i ryggen och ville inte springa idag heller. Så jag tog ett podprogram från P1 som sällskap och gav mig ut. Om det var för att programmet handlade om forskningsresultat som visar att en del människor inte får några som helst hälsoeffekter av träning, eller för att den gedigna hamburgaren från Linas matkasse intogs alldeles innan joggingturen, eller bara för att man inte kan vara på topp jämt helt enkelt, låter jag vara osagt. Men det vad väldans segt i kroppen idag. Milen har väl aldrig känts så avlägsen!
 
Och så vet jag nu var vi INTE ska springa ifall det nyligen har regnat, nämligen åkervägen. Eller vi kan säga så här; stötdämpande skosulor har fått en helt ny innebörd. I alla fall så fick jag göra en rejäl paus i programmet i mitten och skrapa bort ett par kilo lera från skorna. Och vet ni vad att lera består bland annat av små små gruskorn som precis får plats att fastna och täppa till alla de små springorna under skosulorna. Stod väl och rengjorde skor hemma sen minst lika länge som joggingturen varade, bl.a. medelst smalt hårspänne.
 
Runkeeperns statistik om dagens bedrifter bekräftade att det inte gick så bra, hastigheten på joggingintervallerna var långsammare än vanligt och knappt fortare än gåggningen häromdagen. Ändå gav programmet mig en pokal för ett nytt rekord: Längsta träningspasset i historien! Jaja. Om lerskrapande räknas in så visst!
 
När jag hade kommit in och stod med skorna över vasken så började det störtregna ute. Så - jag hade i alla fall tur med vädret!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-06-14 07:12:51

Jag har också dagar när det känns som att jag aldrig tränat förut , det har blivit väldigt tydligt att det verkligen finns något som dagsform. Jag har också sett en dok om folk som inte svarar på träning. Men såna är vi inte iallafall! Visst känner du redan viss skillnad från pass 1v1?

Postat av: Charlotta

Publicerad 2013-06-14 19:51:35

Jo visst, oftast, men inte just igår...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela