springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Uppför och utför

Publicerad 2013-06-29 16:34:20 i Allmänt

Tredje passet vecka tre består av 2x12 minuter jogging. Första intervallen startade just som jordens brantaste och längsta uppförsbacke tornade upp sig i den småländska skogen. Så det blev inte mycket till jogging just precis då. Motion blev det i alla fall mycket av. Phu!! Väl uppe och igång med joggingen kändes det finfint och jag hade just börjat känna hur det flöt på ovanligt bra när det var dags att vända tillbaka och jag insåg att jag hade haft både medvind och lätt nerförsbacke den senaste sträckan... Det blev alltså tvärtom andra intervallen. Hm.
 
Det är inte så jättelätt att beräkna träningssträckor i okänd omgivning så när det avsedda träningspasset egentligen var klart så återstod väl en kilometer av vägen tillbaka till logementet. Av fler än en anledning sprang jag vidare den biten:
  • Det började ösregna
  • Jag ville hinna först till duschen före alla ungdomarna som alldeles strax skulle avsluta en brännbollsmatch
  • Det var så himla frestande att kuta nerför den där jättebacken...
Så där rännde jag i regnet över stock och sten och kände mig frisk och stark! Och jodå, duschen var ledig. 
 
PS. Inget knäbesvär i sikte än!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela