springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Vad är det som gör ont nu då?

Publicerad 2013-07-24 18:18:00 i Allmänt

Dagens skadeproblem: Jag har fått ont på insidan av vristerna. Mest i början av passen men också efteråt en stund. Vad kan det vara för skada då? Ni som kan sånt. Det gör inte jätteont. Kan det bli värre om man fortsätter träna?
 
Dagens rekord: På snabba intervallen sprang vi på 5:53. Men sen var det ganska jobbigt att jogga sista intervallen i 10 min så vi ska nog inte ta i för mycket.
 
Dagens reflektion: Förra passet var det jobbigaste med två snabba intervaller i en följd.  Alla pass som kommer nu i programmet ser enklare ut än det. Är det bara för att jag är mer seg än explosiv av mig som jag föredrar långa långsamma intervaller framför snabba korta, eller är det programmet som är upplagt så att man psykologiskt ska längta efter att få jogga långt?
 
Dagens mesta kaloriförbrukning: Stefan! Han hade grävt om komposten, klippt gräset, städat förrådet samt rensat mellan stenplattorna i flera timmar innan vi sprang. Medan jag satt på jobbet och gungade på stolen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela