springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Jogging och ringlekar i Småland

Publicerad 2013-06-27 23:24:00 i Allmänt

 En vacker kväll mitt i Småland vid sjön Ralången sprang jag iväg på pass två vecka 3. Det var lite kul att springa på ett annat ställe och uppleva fågelkvitter på en annan dialekt. Upp- och nerförsbackar fanns det också vilket inte är så vanligt hemma.
 
I slutet av det här passet var det dags för "spring" i fem minuter, och det var riktigt härligt att släppa loss.  Det gällde att planera in det intervallet i nerförsbacke...
 
Stretchingen gjorde jag med en vacker utsikt över sjön och ett femtiotal ungdomar som lekte ringlekar kring midsommarstången.
 
Jag och mina två yngsta döttrar befinner oss på ett musikläger för folk mellan 10 och 16 år. Om någon undrar vad jag gör här då, så är svaret: spelar blåsorkester! Det är kul! Men ringlekarna stod jag över för att inte bli pinsam. Kanske var det därför som döttrarna var med på det i år...
 
Om någon är i trakten av Aneby på söndag så har vi konsert kl 13 i Ralingsåskyrkan, varifrån denna utsikt är fångad:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela