springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Morgonpass!

Publicerad 2013-04-12 09:39:03 i Allmänt

Direkt efter frukost och avvinkning av skolbarn: Sista passet vecka 1, dags för gåggning, 2X10 minuter!  Det första tiominuterspasset var över innan vi hann fundera på om det var jobbigt eftersom vi hade livliga diskussioner om gåggnings-tekniken. Stefan förespråkade en stil med viss studs medan jag betedde mig mera horisontellt så att säga. Vi måste ha sett kul ut, som Helan och Halvan eller Monty Pythons Silly Walks.
 
Mitt i passet när vi hade gång i 2 minuter ringde min mobil och det visade sig vara ett jobbsamtal eftersom jag hade glömt att stänga av telefonen för ledighet. Medan jag pratade med vederbörande informatör på Fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap signalerade timern att det var dags att börja gågga. Så det gjorde vi. Har man ett minutprogram så ska det hållas! Informatören informerade mig efter en stund om att jag verkade vara "på resande fot". Hm, ja.
 
Snö och E4 bildar inspirerande bakgrund på denna bild. Vi passerade dock även vårens första Tussilago!
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-12 11:35:41

Heja heja! Fantastiskt bra!
Ang löpstil: min PT säger att huvudet ska ligga stilla i luften (mer eller mindre) . Hon sa att jag gjorde av med onödigt mycket energi på att studsa fram.. Idag sprang jag igen före jobbet! Och igår upptäckte jag att jag fått typ hårda vader . Det har jag aldrig haft förut. Nu väntar jag in hårda lår. Ha ha...

Postat av: Charlotta

Publicerad 2013-04-12 22:17:22

Hårda vader! Det låter något det! Okej, jag verkar ha mest rätt då om man får tro din pt!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela