springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Rekord!?

Publicerad 2013-04-09 21:20:09 i Allmänt

Träningspass 2, vecka 1 (av tolv). Samma program (4 min joggning/2 min gång fyra gånger plus upp- och nervärmningsgång) på samma bana räckte nu ända hem till dörren, sådären 100 meter längre än förra gången. Det måste väl betyda att vi sprungit lite fortare? Rekord alltså!  Fast jag är ganska dålig på matte så jag kan ha fel. Jo, det stämmer intygar Stefan, och han är ingenjör så han borde veta.
 
Det känns riktigt bra! In på sista joggingvändan konstaterade jag att det känns inte som att det är flåset som är begränsningen utan musklerna. Det är alltså väldigt bra och relevant med det här programmet som ska vänja muskler och leder snällt och successivt.Och så kan man prata och skoja på vägen. Det är kul!
 
Vi funderade under rundan på om Stefan får sämre träning än jag då vi springer i samma takt eftersom han är 1,90 och herre medan jag är 1,66,5 och dam. Han kanske borde springa lite fortare? Men då skulle vi ju inte få sällskap så vi kör tillsammans.
 
Och så funderade vi på hur vi kommer att göra om en av oss blir sjuk en vecka. Ska den andra träna vidare så kommer vi ju ur fas i programmet...?
 
Nu ska vi väl inte ta ut problemen i förskott. Det är ju så härligt att vara en friskus! Men vissa problem är en realitet:
 
När jag tog fram mitt andra par gamla träningsbyxor idag ur byrån så upptäckte jag att det var målarfärg på baken även på dem (se bild). Det innebär då antagligen att jag målat väggar oftare än jag joggat på senare år. Vilket säger mer om träningsfrekvensen än om renoveringsfrekvensen. Stefans träningsbyxor är däremot helt OK. (Han kanske inte använt dem alls?)
 
Dagens löprunda fick tyvärr då gå av stapeln i följande föga smickrande långkalsonger. Som dessutom var för kalla! 
 
Alla som unnar mig en ny träningsoverall skriver "Ogilla!" i kommentaren här!!!! Alla som dessutom tycker att jag behöver en ny frisyr kan vara lugna. Frisören är inbokad på fredag och då ska jag vara flexledig på jobbet och bara ta hand om mig själv. Med ytterligare ett träningspass i bagaget!
 
Till på torsdag behöver vi få reda på exakt hur man gör när man "gåggar" för det är vad som står på programmet då. Eventuellt är det det vi redan gör när vi tror att vi "joggar" för det gör vi väldigt långsamt...? eller ska det vara mera som gång?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela