springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Skadad under uppvärmning!

Publicerad 2013-04-21 20:55:07 i Allmänt

I morse var Stefan en riktig piggelinare. Han väckte mig genom att putta på mig och säga "Nu tar jag på mig träningskläderna! Men vi äter frukost först." (Tack!)
 
Äntligen är våren här PÅ RIKTIGT! Och nu är vi ju inte bara terränglöpare utan vi är trädgårdsägare också. Så då passade det perfekt att värma upp inför dagens löprunda med lite räfsning av gamla löv som legat under snön. Naturligtvis gjorde jag samma misstag som varje gång jag räfsar, nämligen att glömma bort att sätta förebyggande plåster i tumvecken där vridmomentet mot räfsan uppstår. Nu blev det som vanligt att det plötsligt sved till inuti handskarna av att skinnet skavts av. AJ! --> plåster.
 
Tur att skadan inte satt på benen eller fötterna för sen var det dags för träningspass vecka 3 nummer 1. Och hej vad det gick!  5 min jogg+2 min gång+5+2+5+2+5+2. Inga problem! Känner just idag ingen bävan för de kommande 7- 15- och 25-minutersintervallerna som kommer under följande veckor. T.o.m. skorna fungerade idag.
 
Nu har inte bara löpningen blivit en vana utan även bloggandet har sin plats. En vana in, en ut. Vad är det jag har ersatt med bloggning tro?  Kan inte har varit något vettigt. Eller? Som att hjälpa barnen med läxorna...? Oh... måndag imorgon! Vad har vi mera glömt?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela