springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Summan av lasterna...

Publicerad 2013-04-18 22:03:02 i Allmänt

Summan av lasterna är konstant sägs det ju. Det stämmer. Nu när vi har slutat att o-motionera så har vi istället börjat äta glass på torsdagkvällarna. Tydligen. Jag åkte och handlade efter träningsrundan och då slank det ner ett paket av något krämigt, chokladigt från frysen. Gott. Vet inte om jag ska betrakta detta som ett problem eller ej.
 
Ute på rundan, jag ba: Akta dig för pölen! Stefan ba: Här var det blött! Och så höll det på. Många pölar är det.
 
Kroppen kändes stark idag trots lite ont i halsen. Det var nästan så att jag tyckte att om jag kunde få köra gåggningstempo så skulle milen inte vara så avlägsen som jag tyckte sist.  Men just som jag började gripas av detta övermod kom den där förbenade knölen i höger sko tillbaka.
 
Annars så kändes det fint idag! Mycket mindre jobbigt än sist. Det var ett lugnt pass med gåggning i och för sig, men ändå, det var skillnad. Det här träningsprogrammet har blivit en väldigt positivt och energigivande inslag i vår vardag. Vi tittade på varandra idag och var rörande eniga om att vi trivs med det här! Vad tråkigt vi måste ha haft förut! Eller åtminstone vad sega vi måste ha varit!
 
En annan last som jag har skaffat mig är att titta på Netflix. Men jag ska nog sluta innan gratismånaden tar slut. Utbudet är sådär tycker jag.
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-19 08:40:56

Netflix är vårt nya liv! Vi glömde säga upp oss efter gratismånaden så det var bara att börja konsumera. Så fort vi kan på kvällarna lägger vi oss och drar några avsnitt av Breaking bad. jag tittar även på The big C som jag tror du skulle gilla.
Nu till löpningen: vad underbart att ni gilar det här! Varje vecka kommer ni sätta nya rekord. Flest antal minuter sprungna. Jag har en veckas uppehåll nu pga överlastad arbetsbörda.
Har du bytt skor än? Är det inte himla onödigt att du får ont på ett ställe pga yttre omständigheter? Lämna tillbaka skorna leriga och dana. Säg att du gett dem en chans... De som säljer löparskor vill ju att folk ska bli nöjda.

Postat av: Charlotta

Publicerad 2013-04-19 09:16:47

Tack för filmtipsen! Man kanske borde permanenta denna last då...
Skorna. Tänkte be Frida och Sofia kuta varsitt varv med dem och se om de känner knölen. Men man kanske borde klara att reklamera dem i alla fall... Även om det är mina fötter som är knepiga.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela