springamilen.blogg.se

Vi är ett äkta par i våra bästa år som lever ett gott liv men alldeles för länge har prioriterat bort fysisk träning. Här följer du vår resa från soffpotatisar till fräscha paret som springer en mil.

Vi har hittat en bugg i RunKeeper!

Publicerad 2013-04-24 22:41:01 i Allmänt

Denna gråmulna kväll begav vi oss ut på andra passet vecka tre. Det var bättre väder än igår då det var hagelskurar och ösregn om vartannat och löpningen blev inställd, men lite vackert väder skulle inte sitta helt fel. Telefonen går väl förresten sönder om man springer i ösregn? Den måste ju med för att hålla reda på timingen. På jobbet tipsade de idag om vattentäta telefonfodral som finns på friluftsbutiker. Men då kan man ju inte skylla på telefonvård om man inte vill springa ute i regnväder...
 
Nyhet idag var att vi använde RunKeeper. Jag fick tips på jobbet att det går att lägga in egna träningspass och det var ju smart. För varje gång kan man lätt ändra upplägget; hur många minuter av varje det ska vara. Den inspelade rösten deklamerade "Activity started", "Five minutes steady"....PLING! "Two minutes slow" ....PLING! etc. Praktiskt att slippa starta timern manuellt för varje minutomgång som vi gjort förut.
 
Vi gladde oss, åt som de systemtestnördar vi är, åt att hitta en bugg i RunKeeper: När den listar passets olika moment med tider, genomsnittshastighet osv så har den råkat lägga "Warm up" sist i listan och "Cool down" först. Fast rösten säger rätt. Dvs uppvärmning först och inte sist. Och vi begrep hur vi skulle göra ändå. Vi var ju redan varma efter allt joggande.
 
Hur det kändes idag? Jo formen kändes jämnstark genom hela passet. Konstaterade att det går åt rätt håll! Det enda trista var att när vi kom hem och kryssade över passet på listan så upptäckte vi att vi gjort fel: Det allra sista momentet idag skulle ha varit "5 min Spring" och inte " 5 min Jogga"! Oj! Nu måste vi nog lägga till lite Spring på fredag!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sara

Publicerad 2013-04-25 07:25:14

Redan vecka 3!? Vad snabbt det går! Det verkar onekligen jobbigt att passa tajmern på telefonen, så runkeeper verkar ju smart. Jag ska testa jag med!
Igår sprang jag hem från jobbet, svt- kransen 8,5 km. Ny när jag räknar så gick jag inte mindre än 6 gånger i uppförsbackar. Så jag måste erkänna att jag har en del att jobba på. Min målbilder nu är att det ska kännas som att jag flyger fram, inte stretar. Men visst är vi duktiga! Ni är fantastiska! Heja Stefan och Charlotta!!!

Svar: Tack Sara! Heja dig med! Flyg!
Charlotta och Stefan Carlsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela